فرماندار ویژه شهرستان میانه با تاکید بر اینکه حفظ کرامت انسانی هر قشر از جامعه، گفت: در همین راستا ایستگاه کارگری در سال جاری برای حفظ کرامت هر چه بیشتر قشر کارگری در این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش میانه نیوز، محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در همایش روز کارگر با موضوع ایمنی و حقوق کار، اضافه کرد: با تلاش و پیگیری شهرداری مکان یابی برای راه اندازی ایستگاه کارگری چند منظوره جهت استفاده انجمن صنفی کارگران و محل استقرار کارگران انجام شده و به زودی شاهد راه اندازی این ایستگاه با امکانات مناسب برای خدمات دهی هر چه بیشتر به قشر کارگران خواهیم بود.

وی، روز جهانی کارگر را فرصتی مغتنم برای نکوداشت و تجلیل از مقام شامخ کارگران زحمتکش در تمامی حوزه های کاری عنوان کرد و افزود: سلامت فردی، ایمنی محیط کار و تامین حقوق کاری از مولفه های اصلی در جهت حفظ آرامش و آسایش هر چه بیشتر قشر کارگری است.

مشایخی آشنایی کارگران و کارفرمایان به حقوق خود بر اساس قانون و آموزش در قالب مهارت را سبب ایجاد محیطی امن و آرام و افزایش راندمان کار خواند و ادامه داد: لازمه استفاده از بیمه یارانه دار برای کارگران داشتن مهارت و گواهی مهارت از مرکز آموزشی فنی و حرفه ای می باشد، بنابراین نیاز به آموزش با توجه به پیچیدگی های زمان، پیشرفت، توسعه و فن آوری های روز و همچنین محدود بودن اطلاعات انسان ضروری است.

وی ایمنی، بهداشت حرفه ای و سلامت فردی را نیازمند آموزش خواند و گفت: انسان در هر مقطع سنی آموزش پذیر بوده و نیاز به ارتقای آموزش جهت بهبود در کیفیت و کمیت حوزه کاری خود دارد.

مشایخی با مطلوب خواندن وضعیت پوشش بیمه ای کارگران میانه، از افزایش ۵۰۰ نفری بیمه تامین اجتماعی بیش از سهم شهرستان با پیگیری های صورت گرفته خبر داد و افزود: تمامی تلاش های صورت گرفته برای ارتقای خدمات دهی به قشر کارگران است زیرا کارگران رکن اساسی اقتصاد در مولفه تولید محسوب می شوند.

انتهای پیام/

دسته : اخبار شهرستان میانه

این خبر را به اشتراک بگذارید :