در پی درج مطلبی با عنوان" شیویاری خطاب به خانواده شهید: به من چه که خانواده شهید هستید یا جانباز/ آیا شهرستان میانه ۳ نماینده دارد؟" شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به این مطلب واکنش نشان داده و جوابیه ای منتشر کرده است:

جوابیه شیویاری به مطلب پایگاه خبری میانه نیوز به شرح ذیل می باشد:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری میانه نیوز

با سلام

ابتداً ضمن یادآوری اهداف تاسیس «میانه نیوز» و دعوت به بازخوانی آن، متذکر می‌شود آنگونه که خود تصریح کرده‌اید «پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور در گرو وحدت و یکپارچگی ملی، دادگری و خردورزی است». امیدواریم فعالان رسانه‌ای «میانه نیوز» فارغ از امیال فردی و گروهی، بتوانند در کار خود با رعایت شرط صداقت و انصاف در تقویت وفاق ملی، استانی و منطقه‌ای برای توسعه و سربلندی ایران اسلامی و شهرستان میانه ساعی باشند

ثانیاً پیرو درج مطلبی به تاریخ ۱۱/۱۱/۱۳۹۵ با شناسه خبر ۱۷۶۹۰، جوابیه و تکذیبیه موارد مطرح شده در مطلب مورد اشاره جهت تنویر افکار عمومی ارائه می گردد  و بدیهی است انتظار می‌رود وفق قانون نسبت به انتشار سریع آن در همان ستون اقدام گردد.

۱.  برای اینجانب به عنوان خدمتگذار مردم که خود جزو کوچکی از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران می‌باشم همواره تکریم شهداء و ایثارگران و اهتمام به رفع مشکلات احتمالی آنها دغدغه‌ای دائمی و در اولویت‌ نخست می‌باشد از اینرو کمترین بی‌احترامی و بی‌توجهی به مشکلات این قشر را نه تنها پسندیده نمی‌دانم بلکه امری مذموم و غیر قابل قبول می‌شمارم. از اینرو متذکر می‌شوم مطلب مندرج نه تنها از اساس کذب محض می‌باشد بلکه متاسفانه تعرضی به ساحت مقدس شهداء نیز شمرده می‌شود. علی‌رغم میل باطنی به بازگویی مشکل آن خانواده محترم متذکر می‌شوم مشکل مطروحه توسط آن خانواده مشکلی قضایی و خارج از اختیارات نمایندگان مردم در قوه مقننه بوده و ورود به آن توسط اینجانب و هر فرد دیگری دخالت در امر قضا و عملی غیرقانونی است که مرتبط به وظایف نمایندگی نیست و بنده نیز همین موضوع را متذکر شدم، این خانواده در ادامه به طرح مسائل معیشتی و مالی پرداختند که بنده با اشاره به حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار مساعدت ایشان و حضور این خانواده در دفترم جهت پیگیری و حل مشکلات اقتصادی‌شان گردیدم

۲.  در پاسخ به بخش دوم مطلب مندرج و دعوت به رعایت تقوا و انصاف و پاسداشت حرمت رای‌دهنده‌گان حوزه انتخابیه ناچار به بیان موضوعی واضح و مبرهن می‌باشم؛ خدمت به مردم در جایگاه مقدس نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مستلزم حضور مداوم و موثر در خانه ملت از طرفی و پیگیری امورات شهرستان از مرکز استان و تهران از سویی دیگر می‌باشد و این امر توفیق حضور مستمر در حوزه‌های انتخابیه را از نمایندگان سلب می‌نماید از اینرو براساس عرفی مرسوم احدی از شهروندان را که داری حسن شهرت، مقبولیت عمومی و توانمندی می‌باشد دعوت به همکاری می‌نمایند تا در غیاب نماینده ضمن پاسخگویی به مراجعات در روند تسریع حل مشکلات مردم موثر واقع شود و بتواند به عنوان رابطی بین دفتر نماینده و ادارات شهرستان در انتقال سریع تصمیمات و نظرات کارشناسی اخذ شده جلسات شهرستانی به نماینده فعالیت نماید. طبیعی است اینجانب و دفتر بنده از این قاعده مثتثنی نبوده و عامل به آن می‌باشیم.

دکتر یعقوب شیویاری

نماینده مردم شریف شهرستان میانه

و پاسخ متقابل پایگاه خبری میانه نیوز به اظهارات این نماینده محترم:

آقای شیویاری با توجه به اینکه خانواده های شهدا و جانبازان از جمله طبقات مهم جمهوری اسلامی ایران هستند و وظیفه آحاد جامعه احترام به آنهاست لذا شما در جوابیه تان گفته اید که: مشکل مطروحه توسط آن خانواده مشکلی قضایی و خارج از اختیارات نمایندگان مردم در قوه مقننه بوده و ورود به آن توسط اینجانب و هر فرد دیگری دخالت در امر قضا و عملی غیرقانونی است که مرتبط به وظایف نمایندگی نیست.

باید در جواب بگوییم که مشکل اصلاً ربطی به بخش قضا ندارد چرا که مشکل آن خانواده مالی بوده و درخواست مساعدت داشتند اما شما به جوابی تندی که به آن دو فرزند و مادر دادید باعث سرازیر شدن اشکهایشان شدید و حال این موضوع را تکذیب می کنید. می گویید که بنده خواستار مساعدت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شدم اما شما تا آخر ماجرا در مزار شهدا تشریف نداشتید بلکه من تا آخر این ماجرا را دنبال کردم چون زیرپا گذاشتن مقام خانواده شهدا را خط قرمز خود می دانم و به شدت روی آن حساسم.

آقای نماینده شما که دم از حمایت از خانواده شهدا و جانبازان می زنید تشریف داشتید که ببینید مدیرکل بنیاد شهید با این خانواده چگونه برخورد تند و توهین آمیزی کرد؟ نه صددرصد که تشریف نداشتید چون شما هیچ وقت معاون وزیر آموزش و پرورش را رها نمی کنید که به مشکلات امثال این خانواده ها برسید چرا که اگر پایگاه خبری میانه نیوز فضا را مناسب بداند فایل صوتی ماجرا را منتشر خواهد کرد تا مردم قضاوت کنند.

نماینده عزیز، شما که قانون قانون می کنید و مشکل این خانواده شهید را قضایی خطاب می کنید پس چگونه در جشنی که در محل سالن هلال احمر میانه با عنوان جشن گلریزان برگزار شد که بیشتر آبرو ریزان بود شرکت کردید؟ آیا خبر داشتید محتوای جشن چیست و در پشت پرده این محفل چه خبر است یا اینکه برای خودنمایی تشریف فرما شدید؟ شما در هلال احمر در راستای حل مشکلات یکی از هنرمندان گفتید که اگر لازم باشد ماشین خود را می فروشم و مشکل مالی او را حل می کنم درحالی که از اصل قضیه خبر نداشتید بلکه آن هنرمند با خیانت به اداره ارشاد میانه که بهتر نیست در اینجا ماجرا باز کنم اما در مطالب آتی خوب از آن پرده برداری خواهیم کرد تا مردم بدانند چه دسته گلی آب داده اید و آب داده اند!

وقتی شما برای کمک به یک هنرمند که به اداره ارشاد خیانت کرده است و پرونده وی اکنون در دادگستری میانه مطروح است می خواهید ماشین خود را بفروشید اما وقتی نوبت به خانواده شهدا می رسد که اکنون نیز ما امنیت و آسایش خود را مرهون فداکاری آنان هستیم، از دستتان هیچ کاری برنمی آید براستی شما از الان به دنبال خود هستید و با این کارها می خواهید آراء خود را حفظ کنید یعنی انقدر پست و مقام مهم است.

و اما در مورد نماینده، نماینده شهرمان! وقتی می گوییم شهرستان میانه 3 نماینده دارد بی خود نمی گوییم، آقای شیویاری شما در بخش دوم جوابیه خویش، مطلبتان را بسیار پیچیده بیان کردید بگذارید من آن را ساده بیان کنم منظور شما این است که به دلیل مشغله کاری فراوان شما و عدم حضور مستمر شما در شهرستان، برای خود نماینده انتخاب کرده اید و این طبیعی است. آقای شیویاری شما مثل اینکه متوجه منظور ما نشده اید یا اینکه حاشیه گویی کرده اید باید برای شما بگوییم که طبق اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست چرا که شما با انتخاب این نماینده تان باعث ناراحتی مردم شده اید چون نماینده شما جایگاه خود را نمی شناسد و در بالای جلسات اداری شهرستان و شاید هم در مجلس تکیه می زند؛ آقای شیویاری مردم آگاه و با بصیرت هستند و اینگونه جوابیه ها باعث نمی شود آن ها بینش خود را تغییر دهند لذا قانون اجازه حضور نماینده شما در جلسات را فقط در حد مسئول دفتر می دهد نه اینکه نماینده شما در کنار دیگر نماینده شهرستان و بالاتر از مسئولین ارشد شهرستان جلوس کند.

و در پایان بهتر است اینگونه مطلب را جمع بندی کنم، آقای شیویاری مردم به شما رأی داده اند نه نماینده شما! پس به رأی مردم احترام گذاشته و مطابق قانون پیشروی کنید و به نماینده خود گوشزد کنید که وقتی شما در شهرستان حضور دارید قانون به ایشان اجازه نمی دهد که در جلسات شهرستان بالاتر از سایر مسئولین به صندلی نمایندگی تکیه دهند. میانه فقط دو نماینده دارد بیشتر از این جایگاه نمایندگی را واگذار نکنید.

در مورد تصاویر زیر مردم قضاوت کنند

و من الله توفیق

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

دسته : اخبار شهرستان میانه

این خبر را به اشتراک بگذارید :