امام‌جمعه میانه با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی میانه در دستگیری چند تن از اراذل‌واوباش شرور این شهرستان خاطرنشان کرد: ۶نفر از اراذل‌واوباشی که با ایجاد رعب و وحشت و همچنین مزاحمت به نوامیس مردم در سطح شهر سبب اخلال در نظم عمومی شده بودند توسط نیروی انتظامی دستگیرشده و اکنون در زندان هستند.

به گزارش میانه نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میانه که با حضور گسترده نمازگزاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه در عالم آخرت انسان بر اساس اعمالش مورد بازخواست قرار می‌گیرد اظهار داشت: در آخرت چیزی که از انسان‌ها خواسته می‌شود عمل صالح، عمل به واجبات، صداقت و میزان رعایت حق‌الناس است متأسفانه در این دنیای فانی برخی به‌قدری درگیر شهوت قدرت و ثروت شده‌اند که از عمل به آموزه‌های دینی غافل بوده و هیچ توشه‌ای برای آخرت خود نیندوخته‌اند.

امام‌جمعه میانه با تشریح حدیثی از امیر المومنین علی علیه‌السلام در خصوص دلایل برتری انسان نسبت به فرشتگان اظهار داشت: از امام صادق علیه السلام نقل شده که حضرت علی علیه‌السلام فرموده اند:« به‌راستی‌که خداوند عزوجل در وجود ملائکه عقل را آمیخت، بدون آنکه شهوت برایشان قرار دهد و در وجود حیوانات شهوت را درآمیخت بدون آنکه عقل برایشان قرار دهد. ولی دربنی آدم هر دو آن‌ها را درهم آمیخت. پس هر انسانی که عقل او بر شهوتش غلبه کند او بهتراز ملائکه است و هر انسانی که شهوت او بر عقل او غلبه نماید او از حیوان پست تر و شرتر است.»

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در جامعه عدالت به نحو مطلوبی برقرار شود تصریح کرد: اگر نیروهای نظارتی به‌خوبی به وظایف خود عمل کرده بودند امروز در جامعه ما شاهد بی‌عدالتی و اختلاس‌ها نبودیم مردم انقلاب کردند شهدا رفتند علما از خود گذشتی کرده و سال‌ها زندان کشیدند تا در جامعه عدالت برقرارشده و مردم در آسایش و رفاه زندگی کنند نه اینکه امروز در جامعه مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نمره خوبی در زمینه عدالت نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با قدردانی از اقدامات اخیر آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اذعان داشت: امروز در قوه قضائیه که نهاد عدلیه کشور اسلامی است ما انتظارمان تحقق کامل عدالت است در دستگاه قضایی باید با حداکثر امکانات از حقوق محرومان جامعه دفاع شده و بیش‌ازپیش تکریم ارباب‌رجوع صورت پذیرد؛ وجود حتی یک قاضی فاسد می‌تواند مردم را نسبت به عملکرد انقلابی دستگاه قضایی و مسئولان زحمتکش آن بدبین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از کارکنان نفت‌کش اعزامی ایران به ونزوئلا ابراز داشت: کارکنان نفت‌کش ما یک کار بسیار بزرگ و کم‌نظیری را انجام دادند که ما نیز از این اقدام غیورانه آنان قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام یاد و نام ایشان را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با گرامیداشت سالروز شهادت مهدی امینی فرمانده سپاه ارومیه گفت: ایشان مرد بزرگ و انقلابی بودند که در دوران دفاع مقدس منزل شخصی خود را در اختیار بانوان ارومیه‌ای قراردادند تا برای رزمندگان تجهیزات تهیه و ارسال شود و هنگام شهادت نیز با ذکر زیر لب به ملکوت اعلی پیوست.

امام‌جمعه میانه با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی میانه در دستگیری چند تن از اراذل‌واوباش شرور این شهرستان خاطرنشان کرد: ۶نفر از اراذل‌واوباشی که با ایجاد رعب و وحشت و همچنین مزاحمت به نوامیس مردم در سطح شهر سبب اخلال در نظم عمومی شده بودند توسط نیروی انتظامی دستگیرشده و اکنون در زندان هستند هرگونه ایجاد هرج‌ومرج و بی‌قانونی در شهرستان میانه برای ما قابل‌قبول نبوده و نهادهای مربوطه نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جهش تولید نیازمند رفع موانع تولید است یادآور شد: متأسفانه در برخی ادارات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را درگیر بروکراسی‌های اداری کرده و آنان را اذیت می‌کنند قابل‌قبول نیست اخذ مجوز مرکز معاینه فنی ماشین‌های سنگین در میانه بیش از ۲ سال طول بکشد این مایه تأسف است؛ بنده، آقای فرماندار و نماینده شهرستان  سیاستمان حمایت از تولید و تولیدکننده است و با افرادی که در ادارات چوب لای چرخ مردم و تولیدکنندگان بگذارند برخورد خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی خواستار جلوگیری از خام فروشی در کشور شد و افزود: خام فروشی ما را به جهش تولید نمی‌رساند در تمامی عرصه‌ها از نفت گرفته تا محصولات کشاورزی باید با استفاده بهینه از مواد خام و تبدیل آن به تولیدات باارزش افزوده بالا صادرات انجام پذیرد.

امام‌جمعه میانه با انتقاد از گرانی شکر و کمبود آرد نانوایی‌های شهرستان میانه خاطرنشان کرد: قابل قبول نیست در عرض یک هفته قیمت شکر نزدیک به دوبرابر بیشتر شود از طرفی دیگر نانوایی های ما در شهرستان میانه کمبود آرد دارند بنده با رئیس غله استان صحبت کرده و خواستار حل این مسئله شدم جناب فرماندار هم پیگیر این مسئله هستند انتظار داریم مسئولان استانی عنایت ویژه ای به شهرستان میانه داشته باشند تا مردم در تهیه نان با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

کلیدواژه ها :

دسته : اخبار برگزیده, اخبار شهرستان میانه

این خبر را به اشتراک بگذارید :